איך יודעים שאתר מאובטח לרכישה

תוכן עניינים

אנו חיים בעידן דיגיטלי כאשר לעסקים, חברות ואנשים פרטיים יש היכולת להציע מכירה של שירותים ומוצרים באינטרנט באמצעות אתרים מתקדמים. כדי להיות עסק או חברה אמינים שאינם מסכנים את לקוחותיהם ושומרים על רמת אבטחה גבוהה, יש צורך באבטחת האתר והמידע שבו. כיצד מבצעים כיום אבטחת אתרים מתקדמת, מהו HTTPS ומהי חשיבותו? כדאי להמשיך לקרוא. 

מדוע חשוב שהאתר יהיה מאובטח ב-HTTPS?

אבטחת HTTPS לאתר הנה חיונית ואתרים שאינם עושים שימוש באבטחה זו למעשה מסכנים את הגולשים שלהם. HTTPS הוא ערוץ מאובטח מפני שליפת מידע מסוגים שונים ומפני האזנות סתר, מדובר על יישום מוביל אשר מוסיף עוד שכבה של הצפנה על גבי פרוטוקול HTTP (ועוד מעט גם נסביר מה ההבדל בין HTTP ל- HTTPS באתרים). HTTPS עוזר לנו להצפין את המידע שהדפדפן שולח לשרת, בכך למעשה ניתן למנוע מגורמים לא רצויים לקבל את המידע ולעשות בו שימוש פסול. מתי יש לעשות אבטחה כזו? כאשר עושים שימוש ב-WIFI, וכולנו עושים זאת כל הזמן. 

מה ההבדל בין HTTP ל- HTTPS?

כל מי שרוצה אתר מאובטח חייב בהגנה של SSL או במילים פשוטות יותר בשכבת אבטחה. HTTP הוא פרוטוקול של תקשורת שמטרתו העברת דפי HTML (הדפים באתר) וקבצים שונים או סרטונים שיש על גבי אותם דפים. ההעברה נעשית ברשתות אינטרנט כאשר ההבדל בין HTTP ל- HTTPS הוא האבטחה. זאת אומרת ש-HTTPS הוא HTTP עם אבטחה, כשהאות S מסמלת Security, ובמילים יותר פשוטות – HTTPS הוא HTTP עם אבטחת SSL. 

איך מאבטחים את האתר וכיצד הגולשים יכולים לדעת שמדובר באתר מאובטח? 

השלב הראשון בכל אבטחת אתרים היא רכישת תעודת SSL. תעודה זו למעשה מאשררת את הדומיין ומאפשרת לגולשים לראות שמדובר על אתר לגיטימי. התעודה תגיע עם רמות אבטחה שונות, גם המחיר שלה יהיה שונה בהתאם לרמת האבטחה שתהיה בה, ובכל מקרה לאחר הרכישה כדי לקבל אתר מאובטח יש להעבירו לבעלי מקצוע המתאימים כיוון שמעבר ל-HTTPS ידרוש שינויים רבים ומורכבים אותם יש לבצע באופן מדויק. 

האם כל האתרים שאנחנו רואים באינטרנט מאובטחים עם HTTPS? 

ממש לא. מה גורם לחלק מהאתרים לא לאבטח את עצמם ולאתרים אחרים כן לאבטח את עצמם? ככל הנראה מדובר על חוסר מודעות או על חוסר הבנה עד כמה מדובר על מהלך קריטי. גולשים יודעים לבחון האם אתר הוא מאובטח או לא, יש להם תוכנות אבטחת אתרים על גבי הניידים והמחשבים האישיים ואלה "יזרקו" אותם מכל אתר שיהיה מסוכן עבורם. 

עבור המתכנת הממוצע העברת האתר ל-HTTPS היא מהלך פשוט למדי, זאת במידה והוא מקצוען בתחום, ויש לקחת בחשבון שעבור האקר ממוצע פריצה לאתר שאין לו HTTPS היא משימה קלה במיוחד. 

לסיכום, אם רוצים לאבטח את האתר באופן שיהיה גלוי לגולשים מומלץ לעבור ל-HTTPS. המעבר יכול להיות באמצעות חברות כגון אינפורמט ששמה לעצמה מטרה להיות מובילה בתחום זה. חברות כמו אינפורמט מספקות פתרונות אבטחה מדויקים לאתרים במטרה למנוע מראש משברים דיגיטליים. אולי לא ניתן יהיה למנוע כל סוג של מתקפת סייבר אך רצוי לעשות מאמץ למנוע את רובם.