איך לבחור את המזגן המתאים לקיץ?

תוכן עניינים

ימי הקיץ מתקרבים אלינו בצעדי ענק ועימם הצורך במכשיר החשמלי המבוקש ביותר – המזגן. כשהטמפרטורות עולות, עולה גם הביקוש למזגן הנכון, שיקרר את הבית, את המשרד או כל חלל אחר אותו מעוניינים לצנן בימי הקיץ החמים. אך לפני שממהרים לרכוש מזגן כדאי לוודא שעושים את הבחירה הנכונה עבורכם ועבור החלל המיועד לקירור.

בניגוד למדינות רבות אחרות בעולם, במדינתנו הפך המזגן לאחד ממכשירי החשמל הנפוצים והנחוצים ביותר. השימוש במזגן וזמינותו הפכו למובנים מאליהם עבור רובנו ומעבר עונת הקיץ בלעדיו הפכה לכמעט בלתי אפשרית. 

כך בוחרים נכון

אז גם אתם מעוניינים להכין ביתכם ומשרדכם לקיץ? טרם קניית המזגן, עליכם לוודא כי אתם עומדים לרכוש את המזגן המתאים, על פי מספר קריטריונים בסיסיים:

סוג המזגן – ישנם 3 סוגי מזגנים עיקריים: מזגן מיני מרכזי, מזגן עילי ומזגן רצפתי.

מזגן מיני מרכזי מיועד למיזוג של מספר חדרים או למיזוג של חלל גדול ונפוץ מאד בדירות המכילות מספר חדרים ובמשרדים. עלות מזגן זה יקרה למדי מכיוון שלרוב ישנו צורך בביצוע הנמכות תקרה עם גבס, עבור התעלות המובילות את האוויר לחדרים השונים. חשוב לזכור שבשימוש במזגן זה ייתכן בזבוז רב של אנרגיה וחשמל, מכיוון שעם הפעלתו, הוא מקרר את כלל החדרים והחללים, גם אם אין צורך בכך. במערכות מתקדמות יותר ניתן להתקין "דאמפרים" (מעין תריסים הנסרים ונפתחים בפתחי האוורור בכל חדר) ואף מערכת שנועדהלכוון את הטמפרטורה ועוצמת האוויר בכל חדר.

מזגן עילי מותקן על קיר החדר, בסמוך לתקרה. בניגוד למזגן מיני מרכזי, כאשר מותקן מזגן עילי בכל חדר, ישנו חיסכון הן בחשמל והן בעלויות, כאשר המזגן מופעל רק בחדר בו הוא נחוץ. כמו כן, מזגן מסוג זה נחשב לקל להתקנה ואף יכול מבחינה עיצובית יכול לתרום לחדר בו יותקן, בשל מבחר הצבעים והדגמים המוצעים כיום.

המזגן הרצפתי כבר אינו נמצא כמעט בשימוש, אך למרות הרעש שמפיק והמקום שתופס לאחר התקנתו בצמוד לרצפת החדר, הוא נחשב ליעיל. כמו כן, ניתן להתקין מזגן דו כיווני מסוג זה, המאפשר קירור של שני חדרים צמודים.

צריכת חשמל – לכל מזגן כיום ישנו דירוג יעילות, המשקף את מידת צריכת החשמל ומוצג על ידי האותיות A עד G, כאשר A מייצגת את רמת החיסכון באנרגיה הגבוהה ביותר. כמו כן, ישנם מזגנים המאפשרים את השהיית או כיבוי פעילותם כאשר הטמפרטורה בחדר מגיעה לטמפרטורה הרצויה וכך מסייעים בחיסכון משמעותי בחשמל.  

תפוקת המזגןתפוקת המזגן צריכה להתאים לגודל החדר, מיקומם הגיאוגרפי של המשרד או הדירה, הכיוונים אליהם פונים (אם מדובר בכיוונים חמים), מספר החלונות וגודלם וכו'. ככל שהחלל חשוף לתנאי מזג האוויר החיצוניים ומושפע מהם, כך נדרשת תפוקה גדולה יותר של המזגן. התפוקה נמדדת ביחידות BTU. תפוקה גבוהה מידי תיצור בזבוז מיותר, בעוד תפוקה נמוכה לא תשיג את התוצאה הרצויה. שימו לב – התפוקה אינה ההספק או כוחות הסוס של המזגן. 

פונקציונאליות ונוחות השימוש – בחנו את אופן השימוש במזגן, את קלות השימוש בשלט וקביעת ההגדרות השונות כמו גם את הפונקציות שמציע. וודאו כי הכל ברור לכם, על מנת להימנע משימוש לא נכון ומבזבוז חשמל מיותר.

אחריות – מכיוון שמדובר במכשיר שמיועד לשמש אתכם באופן רציף ולאורך זמן, וודאו את תוקף האחריות ובררו האם מכסה גם את ההתקנה. לעיתים האחריות על ההתקנה מוטלת על המתקין עצמו. כמו כן, כמו במכשירים חשמליים רבים אחרים, ניתן להרחיב את האחריות לתקופה ארוכה מהתקופה הניתנת בעת הרכישה.

בבואכם לרכוש מזגן, בדקו אם כך מה המזגן המתאים ביותר עבור החלל אליו הוא מיועד, בדקו את מאפייניו וודאו כי אכן עומד בדרישותיכם ומתאים לצרכיכם. במדינה כמו שלנו, בה השימוש במזגן הכרחי לאורך חודשים, עשו את ההשוואות הנחוצות ואל תתפשרו על האיכות.

שיהיה לכם קיץ נעים וצונן.