האם ביצוע אופטימיזציה משפיעה על מיקומים בגוגל?

תוכן עניינים

על מנת שתוכלו לקדם את האתר בגוגל יהיה עליכם להתאמץ לא מעט. שיפור המיקום בגוגל יביא לכך שרמת החשיפה תגדל, וכל העבודה הקשה יכולה להביא עימה פירות. אתרים שלא יהיו מדורגים במקום גבוה בגוגל עשויים לדשדש במקום, ולא יצליחו לנפץ את תקרת הזכוכית. זוהי הסיבה שבגללה מצאתם אתכם בוחנים את הנושא של אופטימיזציה. יש כאלה שלא מכירים את הביטוי הזה לעומק, אך על מנת לקדם את האתר ישנה חובה להכיר אותו. לעיתים האופטימיזציה של האתר תגרום לכך שהאתר עצמו ידורג במקום גבוה בגוגל. אופטימיזציה נכונה לקידום אתר יכולה להיות כל מה שחסר לכם בשביל להצליח בגדול.

התייחסו לגוגל כמו למבקר באתר

נקודת ההסתכלות של גוגל דומה מאוד לנקודת ההסתכלות של כל מבקר אחר באתר. גוגל עצמה סורקת את האתר כמו שכל מבקר אחר היה ככל הנראה סורק אותו. מתוך תקווה כי האתר יביא איתו דברים שונים בהשוואה לאתרים אחרים שעוסקים בדיוק באותה הנישה. אם האתר שלכם לא יהיה נוח וידידותי לגלישה, הגולשים באופן אוטומטי יעזבו אותו. לעיתים זה עשוי להיות הרבה יותר מהר ממה שאתם יכולים לעלות על הדעת. לכל משתמש שנכנס לאתר לוקח בסך הכל כמה שניות על מנת להחליט האם להמשיך לגלוש באתר. בכמה שניות האלה תצטרכו להשאיר על הגולש רושם ראשוני טוב ככל האפשר.

מהי אופטימיזציה באופן כללי?

עוד לפני שנדבר על אופטימיזציה נכונה לקידום אתר, תצטרכו להכיר את המונח הזה. הרי יש כאלה שהמילה הזאת מצלצלת להם מוכר, אך הם לא באמת מבינים את המשמעות שלה. אופטימיזציה היא בעצם הנוחות וההנאה של הגולש בעת הגלישה באתר. היא כוללת בתוכה לא מעט מובנים שונים שאליהם תצטרכו להתייחס. הרי יכולים להיות כל מיני פרמטרים שונים שיפגמו בחוויית הגלישה באתר. אתם מבחינתכם תצטרכו לעשות כל מה שאפשר בשביל למנוע מהגולש חוויה לא נעימה. ברגע שהגולשים יהיו מרוצים, גוגל תדע כי היא הפנתה אותם לאתר הנכון. הרי התדמית של גוגל משתנה בהתאם לאתרים השונים שאליהם היא מפנה.

מה כוללת אופטימיזציה נכונה לקידום אתר?

קשה מאוד להסביר על רגל אחת מהי אופטימיזציה נכונה לקידום אתר. בתוך אופטימיזציה נכונה ניתן למצוא לא מעט פרמטרים שונים שחובה לשים אליהם לב. המטרה הסופית שלכם תהיה שהגולשים יעזבו את האתר כאשר הם ישיגו את מבוקשם. אם הגולש השאיר את פרטיו או ביצע רכישה, אתם תוכלו לדעת כי דפוס העבודה שלכם עובד. אז כיצד ניתן להציג אופטימיזציה אידיאלית? באופן עקרוני האתר צריך להיות ברור ונוח. כזה שמותאם לכל המכשירים השונים שמהם ניתן לגשת אליו. אם האתר יהיה בנוי בצורה נכונה, תוכלו לקצור לא מעט פירות בהמשך הדרך.

דואגים לאופטימיזציה מוקדם ככל האפשר

אל תחכו שיהיה מאוחר מידיי, מוטב כי תתחילו לדאוג לאופטימיזציה נכונה לקידום אתר בהקדם. כבר כאשר האתר עולה לאוויר הוא צריך להיות מוכן לכל תרחיש ולכל מצב. הרי גוגל מתחילה לסרוק את האתרים מיד כאשר הם עולים לאוויר. אם האתר לא יהיה מוכן בהיבט של נוחות הגלישה, מוטב כי תמתינו עוד כמה ימים. הכי חשוב שבסוף היום כל גולש שייכנס לאתר ייהנה מחוויית גלישה שכמותה הוא לא ראה. זה לא משנה אם הוא ייכנס לאתר דרך הפלאפון, דרך המחשב הנייד או דרך כל מכשיר אחר. אתם מבחינתכם צריכים לוודא כי הוא ירצה להמשיך לגלוש באתר ללא הפסקה.

למה לא עושים לבד אופטימיזציה לקידום אתר?

כל אחד יכול לקחת את הנושא של אופטימיזציה נכונה לקידום אתר למקום אחר. מהסיבה הזאת אנו מציעים לכם שלא לנסות לקחת את האחריות על הכתפיים שלכם. גם אם נדמה לכם כי תוכלו לצלוח את המשימה, עדיין חשוב שיעבדו אתכם ביחד אנשים מנוסים. מה יכול לקרות אם תחליטו לבצע אופטימיזציה לגמרי בעצמכם?

  • לא תמיד תדעו את המשמעות של אופטימיזציה נכונה לקידום אתר. לכן תוכלו לבצע פעולות מסוימות מצד אחד אך מצד שני תשכחו לבצע פעולות אחרות. אם האתר לא יהיה מושלם בהיבט הזה, יהיה לכם קשה מאוד להצליח כמו שאתם חולמים. לא חבל שכל העבודה הקשה פשוט תעלם כלא הייתה?

  • גם אם אתם יודעים לזהות כיצד לבצע אופטימיזציה נכונה, לא תמיד יהיו לכם את הכלים. חברה מנוסה שמגיעה עם רזומה עשיר יודעת בדיוק כיצד להתמודד עם מצבים שונים. עד שאתם תתקנו פרמטר כזה או אחר יכול כבר להיות מאוד מאוחר. במקרה כזה גם אם תבצעו את התיקון הנזק כבר נתן את אותותיו.

  • קחו בחשבון כי אופטימיזציה נכונה לקידום אתר דורשת לא מעט תשומת לב. אנו מציעים לכם שלא להכניס את עצמכם למקום שעלול להיות בעייתי עבורכם. כלומר תמצאו אתכם מגיעים למצב שבו האופטימיזציה דורשת מכם לא מעט תשומת לב. מוטב כי את תשומת הלב תפנו לטובת קידום האתר במישורים נוספים.

לא רק אופטימיזציה – ישנם דברים נוספים

זה נכון כי המאמר כולו דיבר על אופטימיזציה נכונה לקידום אתר. אך עדיין עליכם לקחת בחשבון כי לצד האופטימיזציה הנכונה ישנם עוד דברים נוספים שאותם צריך לבצע. הכנסת תוכן איכותי לאתר והוצאת קישורים מאתרים אחרים הם חלק בלתי נפרד מההצלחה. זה לא מספיק שהאתר שלכם יהיה בנוי בצורה נכונה, יהיה עליכם לדאוג לעוד פרמטרים נוספים. ברגע שהכול יהיה קיים הלכה למעשה באתר שלכם, ההצלחה תהפוך לעובדה מוגמרת. פתאום תמצאו אתכם במצב שבו האתר מדורג במקום גבוה בגוגל. במקרה כזה כמות הגולשים שיגיעו לאתר תהיה כמות שעולה על כל דמיון.