כמה בטוח לשלם באשראי ברשתות החברתיות?

תוכן עניינים

עולם הקניות שלנו השתנה בשנים האחרונות ואם בעבר היינו הולכים לקניון עם כסף מזומן, היום אנחנו מדפדפים בין אתרים או נכנסים ללינקים לרכישה דרך הפייסבוק, הטיק טוק ואפילו היו טיוב. גם צורת התשלום עברה לממד אחר, כאשר כיום אנו רוכשים מוצרים באופן דיגיטלי יותר ויותר, וכיום אפשר לשלם באשראי גם לעסקים קטנים שאין להן סליקת אשראי. כיצד? כל התשובות במאמר שלפניך.

 

להיות עסק בעולם דיגיטלי 

כל העסקים הבינו בשנים האחרונות שכדי להתקיים, להתרחב ולהגיע לקהל לקוחות רחב ככל שניתן, עליהם להיות בזירה הטכנולוגית. זה אומר מצד אחד שהם חייבים להחזיק באתר נגיש, באפשרויות תשלום נוחות, לדוגמה סליקת אשראי, תשלום באמצעות סליקה באינטרנט ולאחרונה גם באמצעים דיגיטליים מתקדמים יותר כגון הביט והפיי בוקס. 

 

האם בטוח לשלם באינטרנט? 

לינקים לתשלום יש בכל מקום – בווצאפ, בפייסבוק ובאתרים השונים. האם בטוח לשלם דרכם? בדרך כלל כן, כיוון שעסקים משקיעים לא מעט בנושא זה מתוך ידיעה שזו הדרך שלהם להגיע לקהל הרחב. התשלום באמצעים דיגיטליים נעשה באמצעות אבטחה גבוהה שמגנה על פרטי כרטיס האשראי תוך הצפנתו גם מבעל העסק עצמו. 

כדאי לדעת שחברות האשראי מחייבות את האתרים השונים לאבטחה של סליקת האשראי, וזאת בתנאי שיוכלו לעבוד עמן. הדרישות בדרך כלל הן שדף הסליקה יהיה מאובטח על ידי ספק מוסמך PCI. יש כמה סוגים של דפים מאובטחים, אבל לא משנה באיזה סוג העסק בוחר – כל עוד מחלקת האבטחה של החברה אשר סולקת את האשראי מאשרת את סוג הסליקה, ניתן לעבוד עמו. בסופו של יום, גם לעסק וגם לחברות האשראי חשוב שהסליקה תתבצע ללא כל הפרעות אבטחה, הדבר יהיה חיוני לשמירה על הכספים בכרטיסי האשראי של הלקוחות אך לא פחות חשוב מכך – גם על המוניטין של העסק. 

 

באילו דרכים דיגיטליות ניתן כיום לשלם בעסקים? 

זה לא חייב להיות עסק באינטרנט, גם עסקים פיזיים או נותני שירות מאפשרים כיום דרכים רבות לתשלום. לדוגמה, ניתן לשלם באמצעות פיי בוקס, באמצעות פפר או בתשלום באמצעות הנייד. כמו כן, ביט לעסקים הפך לפופולארי במיוחד כיוון שלמרבית האנשים קיים חשבון ביט פעיל עמו הם מבצעים העברות כספיות לשלל נושאים כמו העברת תשלומים שונים לוועדי בית הספר ועד העברת כסף לילד שנמצא במקום רחוק הרעיון מאחורי התשלומים הדיגיטליים הוא להקל על הלקוחות ולאפשר להם לבצע תשלומים בכל זמן ובנוחות מקסימלית. 

 

ביט לעסקים קטנים 

מאמן אישי, מורה לחוגי אומנות בסטודיו ביתי, יועצת עסקית ובונה אתרים פעם היו צריכים בעבר להתפשר על תשלום במזומן אם התאפשר או בהעברה בנקאית. רובם לא בחרו בשירות של סליקת אשראי כי הסכומים לא הצדיקו את השירות, והם גם רצו לקבל את הכסף כאן ועכשיו, או לכל המאוחר מחר. הביט הפך את היוצרות בנושא זה ואפשר גם לעסקים קטנים ליהנות מסליקת אשראי מבלי שיהיה להם שירות סליקה והוא גם מאפשר ללקוחות ליהנות מגיהוץ הכרטיס במקום התשלום במזומן. בצורה כזו כולם מרוויחים וגם לא מוציאים כסף מיותר ולכן הוא צובר יותר ויותר תאוצה בתקופה האחרונה.