מהם הקריטריונים הבסיסיים של רישום פטנט למכשור רפואי?

תוכן עניינים

מיותר לציין כי לא כל מוצר רפואי יכול להיות כזה שתרשמו עליו פטנט. המדינה מצידה עושה סינון מחמיר על מנת למנוע מצב שבו כולם ירצו לרשום פטנט. אין תועלת בכך שאנשים רבים ירצו לרשום מוצרים שונים. זה עלול ליצור בלבול גדול, ולהביא למצב של עומסים כבדים מאוד. גם ככה הנושא של רישום פטנט הוא שכיח מאוד, ולא מעט אנשים רוצים לעשות אותו. אז אילו קריטריונים בסיסיים אמורים להיות אלה שיאפשרו לרשום פטנט על מכשור רפואי?

המוצר צריך להיות בר שימוש

יכול להיות שיצא לכם לחשוב עד כה על לא מעט רעיונות למוצרים שתוכלו לרשום עליהם פטנט. אך על מנת שתוכלו לקבל את הגושפנקה הסופית יהיה עליכם לוודא כי המוצר הוא בר שימוש. כלומר שהצוותים הרפואיים ברחבי העולם יוכלו להשתמש בו בתדירות גבוהה. אם המוצר לא יהיה מוצר בר שימוש, לא יהיה ניתן לרשום עליו פטנט. זה מה שגורם לכל מיני אנשים לחשוב קצת מעבר למחשבה הראשונית שועלה להם לראש. הם יחשבו כיצד להפוך את המוצר למוצר בר שימוש.

חייב להיות מוצר עם בשורה

אם אתם כבר רוצים לבצע רישום פטנט, עליכם לוודא כי המוצר יהיה עם בשורה אמיתית. הרי אם מדובר על מוצר שלא מחדש יותר מידיי, אין מה להתאמץ לרשום אותו כפטנט. זוהי הסיבה שבגללה אי אפשר לרשום כל מוצר כפטנט. יש מוצרים שידחו על הסף רק בגלל שהם לא מביאים איתם בשורה אמיתית. אם יצא לכם להסתכל לאחרונה על מוצרים שרשומים כפטנט בוודאי הבנתם עד כמה הם איכותיים.

עליכם להוכיח כי ההמצאה שלכם

כל אחד יכול לרצות לבצע רישום פטנט למכשור רפואי. אך על מנת שתוכלו לרשום את הפטנט יהיה עליכם להוכיח כי אתם עומדים מאחוריו. אם לא תוכיחו שאתם המצאתם את המוצר או את הרעיון, לא תוכלו לרשום אותו כפטנט. התנאי הזה נועד על מנת למנוע מצב שבו אנשים יגנבו רעיונות האחד של השני. התקווה היא לרשום פטנט על האדם שנמצא מאחורי המוצר, זה שבאמת חשב עליו. לא תמיד זה מצליח, אך זוהי התקווה של הדרישה הספציפית הזאת. יש כאלה שיכולים לראות את הדירה הזאת כדרישה שהיא קצת קשה ליישום.

המוצר חייב להיות מוצר טכנולוגי

גם בעולם הרפואה ישנו צורך לחשוב על מוצרים שמתאימים לעתיד. אחד מהקריטריונים הכי חדשים הוא קריטריון של מוצר טכנולוגי. כלומר המוצר חייב להיות כזה המבוסס על טכנולוגיה מתקדם. אם המוצר לא יהיה מוצר הנמצא בהגדרה של מוצר טכנולוגי לא ניתן לרשום אותו. מהסיבה הזאת בדיוק ישנה המלצה לבצע רישום פטנט על ידי אנשי מקצוע מנוסים. כאלה שיבחנו את המוצר עוד לפני שאתם מוציאים אותו החוצה.