מה זה קריפטו

תוכן עניינים

מי שעוקב אחרי מוספי הכלכלה בעיתונות היומית, מהדורות כלכלה בטלוויזיה או אתרים באינטרנט, לא יכול שלא לשים לב למונחים כגון מטבעות דיגיטליים וביניהם קרפיטו. מדובר באחד המושגים הפופולאריים ביותר בשנים האחרונות אשר תופס תאוצה חזקה ונראה שהוא לא הולך להיעלם לשום מקום.

אנשי עסקים, סוחרים, בוודאי מי שמתעסק בתחום של מסחר במטבעות יודע מה זה קריפטו. היום בשביל להיות סוחר מצליח ולהרוויח, אי אפשר להימנע מכך וחייבים ללמוד את הנושא היטב. רק בצורה כזו אפשר להשתלב בו, כך או אחרת, ולהרוויח ממנו.

לפני שנסביר מה זה קריפטו, חשוב להבהיר מה זה בכלל מטבעות דיגיטליים ומה ההבדל ביניהם לבין מטבעות רגילים, קרי שקל, דולר, יורו וכדומה. מטבעות דיגיטליים הם מטבעות שנוצרו על ידי כרייה באינטרנט. הם לא מטבעות פיזיים אמיתיים, אלא מדובר על אמצעי שניתן להשתמש בו באמצעות חשבון מוצפן באינטרנט.

 

אז מה המשמעות של קריפטו?

קריפטו הוא אחד המטבעות הדיגיטליים הפופולאריים והמצליחים ביותר שישנם. מדובר על מטבע שנסחר על ידי גורמים רבים בכל רחבי העולם. ההבדל בינו לבין מטבעות רגילים אחרים ובדומה למטבעות דיגיטליים אחרים הוא שזה מטבע מבוזר. כלומר אין שום גורם מרכזי שיכול לשלוט עליו.

מטבעות רגילים נשלטים על ידי בנקים מרכזיים, על ידי ממשלות ויש להן יכולת השפעה לגבי כל הנושא של ביקוש והיצע. לעומת זאת, מטבעות דיגיטליים, דוגמא קריפטו, הוא מטבע שהערך שלו לא נקבע על ידי ממשלה אלא על ידי הסוחרים עצמם שמנהלים את המסחר ביניהם וכך הם משפיעים על הערך שלו.

ישנם הרבה מאוד סוחרים שבוחרים להשתמש ביום במטבעות קריפטו לצרכים שונים, בין היתר מתוך מחשבה שביום מן הימים, זה יהפול להיות מטבע מאוד משמעותי ויהיה ניתן לעשות עוד הרבה שימושים שהיום פחות שכיחים.

 

מה אפשר לעשות עם קריפטו?

היום, השימוש עם קריפטו אפשרי לצרכים שונים, דוגמא מסחר בין אנשים, חסכון וכן אפשר לשלב בעזרתו עבור דברים שונים. ישנם גורמים רבים אשר מוכנים לקבל מטבע קריפטו, בעיקר אם מדובר בעסקאות ברשת.

ישנן דרכים בעזרתן אפשר לחסוך מטבעות קריפטו בארנקים דיגיטליים, וכאשר ערך המטבע עולה, ניתן לבחון כיצד למכור אותו ולאז להמיר את הסכום למטבעות אחרים. אפשר כמובן גם לחסוך ולהשתמש במטבע בעתיד לצרכים שונים.

ההנחה היא שבעתיד אכן יעשה שימוש נרחב יותר במטבעות דיגיטליים, הן בגלל שיותר אנשים ייחשפו אליו, ממשלות ובנקים יהיו מוכנים לקבל אותו כמטבע רשמי, וכן בגלל שהוא עובר באינטרנט ולא נחשב למטבע פיזי, אז הרבה אנשים יעדיפו להשתמש בו במקום במזומן או אמצעים אחרים.

בסופו של דבר, אם בוחנים את אופי השימוש במטבע, אין ספק שהוא הרבה יותר פשוט ונוח מאשר אופציות ומשתלם לבחון אופציה לחסוך מטבעות קריפטו לעתיד.